Att
Google
är att få in auto försäkring
bör ha röst i huvudet av alla ombud som säljer personliga auto täckning säger:
"Rädd, mycket rädd"
OK,
är det inte precis hur W.R. Berkley Corp VD William R. Berkley uttryckte det
när man talar inför en publik på den oberoende försäkring agenter
Texas' Joe Vincent förvaltning seminarium i slutet av januari. Vad han sade
var: "Jag är här att berätta att du är skruvade."
Ett
problem är att Google mönster själv körande bilar, vilket ger det en enorm
fördel i auto försäkringsmarknaden, sade han.
"Det
betyder Google vet reglerna för körning på varje väg i Förenta staterna och de
arbetar på Europa. Så vet de att på detta block kan du gå 25 och på nästa block
kan du gå 35. De vet där du kan ta höger, vänster eller något
annat,"Berkley sade.
I
det avseendet har Google förmågan att ändra auto försäkring eftersom det kommer
att kunna debitera ett annat belopp för varje förare och varje bil.
"De
kan ge dig en plugg i enheten, inte olikt progressiv, och de vet exakt när du
bryter mot lagen och när du inte. De kan betygsätta du exakt på hur bra en
drivrutin du är. Varje dag,"sade han.
Dessutom
enheter bättre en person, desto mindre denna person kommer att betala så
Googles plattform kommer sannolikt vädjan till tillsynsmyndigheter. Det beror
på att det är en självkorrigerande modell – förare som märker sin bilförsäkring
som går upp på grund av dålig körning kan ändra sina körvanor.
"Det
finns något annat — jag inte längre betala med bilen jag betala av föraren. Du
ansluter den och de vet hur många miles du körde. Och de vet vilken typ av bil
det var, Berkley sade.
Och
de tar ut enligt det, gör det "en riktig riskbaserade system." Plus,
eftersom Google har Gmail, sade de kan ta ut direkt och säljer direkt, han.
Dessa
teknikdrivna förändringar baseras på information och fakta och kommer att
tillhandahålla Google bättre förutsägbarhet.
"Det
är spännande, det är utmanande. … Det är förändring,"sade han. Och agenter
kan omfamna det eller släpar efter.
Vad vill kunder?
Mjukgörande
slaget, sade Berkley agenter kommer att fortsätta att ha en viktig roll i
försäkringsbranschen auto eftersom människor fortfarande kommer att vara
villiga att betala för de service-agenterna ger. "Men vi måste börja med
att fråga-" vad våra kunder vill, hur gör vi tjäna dem,
vad ska vi göra för att tjäna pengar och ser att de är glada? ""
Han
liknade effekterna av Googles träder i Bilförsäkringar som Geico när det banade
väg för sin modell för att sälja täckning online och direkt.
"Det
tog dem en jävla lång tid att få en bra del av marknaden," sade han.
"Och samma kunder som valde Geico verkligen är intresserad av Google. Men
de flesta av de kunder som valde du, de kommer inte att säljas. "
没有评论:
发表评论